Vares ja koer

Agnes Taar

VARES: Vaak, va-vaak,
                kuhu kadus mu saak –
                kuhu viidud rukkihakk?
KOER:  Sellest kena tehti kakk!
                Sain isegi selle koorukest
                                               närida,
                sul ei maksa seda järele
                                               pärida.
VARES: Vaak, va-vaak,
                kuhu kadus mu saak –
                kuhu viidi põllult oder?
KOER:  Sellest tehti maitsev puder.
                Anti mullegi veidi maitsta,
                sest et aitan karja kaitsta.
VARES: Vaak, va-vaak,
                kuhu kadus mu saak –
kuhu jäänud on nisupea?
KOER:  Sellest sepik tehti hea!
                Näha sa seda ei saa –
                ei mina ka, ei mina ka!
VARES: Vaak, va-vaak,
                kõik viidud mu saak,
                olen tühi kui raak!
                Vaak, va-vaak!
Tühi mu nurmenõlv,
algab mu näljapõlv.
KOER:  Otsi siis paremat maad
                seal, kus võõrad ra´ad,
                kuhu ei tule talv,
                kus täis su viljasalv.
VARES: Kuigi nälgima pean,
                võitlusvalmis end sean.
                Armastan kodumaad –
                ära siit minna ei saa!
                Küll Jumal aitab mind:
                olen ju tema lind!

Raamatust: Eesti lastekirjanduse antoloogia, 4, lk. 247